پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226989
تلگرام چند کاربر ايراني دارد؟
تاریخ انتشار : 1395/08/20 17:08:49
نمایش : 970
عضو هيات امناي انجمن سواد رسانه‌اي ايران با بيان اين که در حوزه‌هاي فرهنگي و اجتماعي به دليل پايين بودن سطح سواد رسانه‌اي مردم با آسيب‌هايي مواجه هستيم، گفت:‌48 ميليون کاربر ايراني عضو تلگرام هستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمدصادق افراسيابي عضو هيات امناي انجمن سواد رسانه‌اي ايران با بيان اينکه افزايش سواد رسانه‌اي يکي از مسئوليت‌هاي اجتماعي به شمار مي‌رود اظهار داشت: در بحث سواد رسانه‌اي دو گروه فعاليت مي‌کنند يک گروه با نگاه ليبراليستي به دنبال بحث سواد رسانه‌اي هستند و سعي دارند با استفاده از فضاي مجازي شک و ترديد را در جامع دامن بزنند. 

وي با اشاره به اينکه سايت بي‌بي‌سي اعلام کرده بود کسي داراي سواد رسانه‌اي است که نسبت به رسانه‌هاي ايران بدبين باشد و از شبکه‌هاي ماهواره‌اي استفاده کند خاطرنشان کرد: دسته دوم که ما به دنبال آنها هستيم سواد رسانه‌اي را همه مقدس مي‌دانند. در قرآن کريم داريم که افراد در غذاي خود دقت نظر داشته باشند البته اين غذاي جسم است اما غذاي روح نيز از اهميت بسياري برخوردار است. 

افراسيابي با بيان اينکه اگر سواد رسانه‌اي مردم بالا رود ديگر فريب شبکه‌هاي ماهواره‌اي را نمي‌خورند گفت: سالانه حجم زيادي ارز بابت تبليغات شبکه‌هاي ماهواره‌اي از کشور خارج مي‌شود ما در حوزه‌هاي فرهنگي و اجتماعي به دليل پايين بودن سطح سواد رسانه‌اي مردم با آسيب‌هايي مواجه هستيم. 

عضو هيات امناي انجمن سواد رسانه‌اي ايران با اشاره به اينکه سواد رسانه‌اي ايران 12 از صد است افزود: ما 48 ميليون کاربر ايراني عضو شبکه اجتماعي تلگرام داريم. درست است که رسانه‌ها براي جامعه فرصت هستند اما اگر سواد رسانه‌اي جامعه پايين باشد همين رسانه‌ها به عنوان تهديدي براي جامعه به شمار مي‌روند. 

وي با بيان اينکه در حوزه مسئوليت اجتماعي نيز دو گروه وجود دارد اظهار داشت: گروه اول افرادي هستند که قصد گسترش آزادي غيراخلاقي را در جامعه دارند اما گروه دوم با نگاه بومي و اسلامي دست به قلم مي‌شوند. 

افراسيابي با اشاره به اينکه سواد رسانه‌اي مردم بايد به حدي برسد که مطالب ناخوانده را به اشتراک نگذارند گفت: سواد رسانه‌اي زماني بالا مي‌رود که به افراد هر مطلبي را انتشار ندهند و حتي بدون تحقيق و صحت آن براي ديگران نيز بازنشر ندهند. بر همين اساس همه مردم بايد با تکنيک‌هاي اغناي مخاطب آشنا شوند تا فريب شبکه‌هايي که از خارج کشور تغذيه مي‌شوند را نخورند. 

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html